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Discussion: Course and Clinical Experiences

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Discussion: Course and Clinical Experiences

NOW FOR AN ORIGINAL PAPER ASSIGNMENT:Discussion: Course and Clinical Experiences

Course work and clinical experiences will provide the baccalaureate graduate with  knowledge and skills to use information management and patient care technologies to  deliver safe and effective care. Graduates will have exposure to information systems that  provide data about quality improvement and required regulatory reporting through  information systems. Course work and clinical experiences will expose graduates to a  range of technologies that facilitate clinical care, including patient monitoring systems,  medication administration systems, and other technologies to support patient care.

Integral to these basic skills is an attitude of openness to innovation and continual  learning, as information systems and patient care technologies are constantly changing.

The baccalaureate program prepares the graduate to:

1.  Demonstrate skills in using patient care technologies, information systems, and  communication devices that support safe nursing practice.

2.  Use telecommunication technologies to assist in effective communication in a variety  of healthcare settings.

3.  Apply safeguards and decision making support tools embedded in patient care  technologies and information systems to support a safe practice environment for both  patients and healthcare workers.

4.  Understand the use of CIS systems to document interventions related to achieving  nurse sensitive outcomes.

5.  Use standardized terminology in a care environment that reflects nursing’s unique  contribution to patient outcomes.

6.  Evaluate data from all relevant sources, including technology, to inform the delivery  of care.

7.  Recognize the role of information technology in improving patient care outcomes and  creating a safe care environment.

8.  Uphold ethical standards related to data security, regulatory requirements,  confidentiality, and clients’ right to privacy.

9.  Apply patient­care technologies as appropriate to address the needs of a diverse  patient population.

10. Advocate for the use of new patient care technologies for safe, quality care.

11. Recognize that redesign of workflow and care processes should precede  implementation of care technology to facilitate nursing practice.

12. Participate in evaluation of information systems in practice settings through policy  and procedure development.

Sample Content

•  use of patient care technologies (e.g., monitors, pumps, computer­assisted  devices)

•  use of technology and information systems for clinical decision­making •  computer skills that may include basic software, spreadsheet, and healthcare

databases •  information management for patient safety •  regulatory requirements through electronic data monitoring systems •  ethical and legal issues related to the use of information technology, including

copyright, privacy, and confidentiality issues •  retrieval information systems, including access, evaluation of data, and

application of relevant data to patient care •  online literature searches •  technological resources for evidence­based practice •  web­based learning and online literature searches for self and patient use •  technology and information systems safeguards (e.g., patient monitoring,

equipment,  patient identification systems, drug alerts and IV systems, and  barcoding)

•  interstate practice regulations (e.g., licensure, telehealth) •  technology for virtual care delivery and monitoring •  principles related to nursing workload measurement/resources and information

systems •  information literacy •  electronic health record/physician order entry