E-Mail Address: support@nursingpaperacers.com

Whatsapp Chats: +1 (601) 227-3647

Discussion: Accelerated Care Transitions

Discussion: Accelerated Care Transitions

Discussion: Accelerated Care Transitions

Discussion: Accelerated Care Transitions

NOW FOR AN ORIGINAL PAPER ASSIGNMENT:Discussion: Accelerated Care Transitions

laboratory setting and find clinical education opportunities to reinforce and apply that  learning.  Programs provide clinical placements across the range of practice settings and  across the continuum of care that are safe, supportive, and conducive for groups of  students to practice and learn professional roles. Clinical practice opportunities expose  students to practice issues such as technological innovations, accelerated care transitions,  an unpredictable fast­paced environment, and complex system issues, which are all  important in preparing the students for practice following graduation. In addition, clinical  practice opportunities provide students with experiences and nursing role models that  prepare them for practice in complex, changing healthcare environments.

Simulation experiences augment clinical learning and are complementary to direct care  opportunities essential to assuming the role of the professional nurse. Laboratory and  simulation experiences provide an effective, safe environment for learning and applying  the cognitive and performance skills needed for practice. Reality­based, simulated patient  care experiences increase self­confidence in communication and psychomotor skills, and  professional role development. Beginning research supports the use of simulation in  nursing education.  Nehring, Ellis, and Lashley (2001) describe the use of human patient  simulators in nursing education as an excellent tool to measure competency in the  application of knowledge and technical skills. Debriefing, or feedback to the students, is  as essential for simulation as it is for instruction in the clinical setting (National Council  of State Boards of Nursing, 2005).  Simulation is a valuable element of clinical  preparation. However, patient care experiences with actual patients form the most  important component of clinical education. Over time, as evidence emerges regarding the  use of simulation as a substitute for actual patient experience, the balance between actual  and simulated patient care may change.

Direct patient care clinical experiences provide valuable opportunities for student  learning not found in other experiences. Early learning experiences, including providing  care for a limited number of patients, allow students to explore the challenging world of  clinical practice.